Norske forbrukere streamer både musikk og film i rekordstort tempo, og mye av dette skyldes både mange nye tjenester og større skjermer.

I løpet av ett år vil kvinner streame 180 timer mer enn hva menn gjør, og dette kommer frem i en undersøkelse som nylig ble publisert av Samsung. Tjenester som Spotify og Netflix er rett og slett på tur til å bli de store favorittene når det kommer til underholdning!

Å leie innhold er helt greit

Syv av ti svarer at de streamer musikk mens seks av ti svarer at de har lastet ned musikk. Fra Telenors side kommer det frem at hele 60% av bredbåndskapasiteten går med til streaming av film, sport og TV-serier så det er ingen tvil om at dette er en trend som har kommet for å bli!

Salgssjefen i Samsung Norge, Stig-Ove Langø, forteller at streaming av innhold er fremtiden og at vi ikke har behov for å eie innholde lenger. Dette som en konsekvens av at vi har moderne mobiler eller nettbrett, og ettersom telefonene til stadighet blir kraftigere er det helt uproblematisk å benytte seg av streamingtjenestene.

1/3 streamer musikk på telefon

1/3 del av oss anvender telefonen til musikkstreameing, mens 1/10 bruker den til videostreaming. Når det gjelder nettbrett så bruker også 1/3 av eierne denne til å streame musikk, mens hele 40% av nettbretteierne bruker den til å streame videoinnhold som f.eks. Netflix eller HBO.

Til tross for at det er en stor vekst i streamingen til mobil og nettbrett er fortsatt PC’en vår den vi hyppigst bruker til dette, og hele 56% bruker den til å streame musikk.